Stel, je hebt een lekke band. Dan kun je doen wat op het eerste oog logisch lijkt: de band plakken en hopen dat je niet opnieuw in een spijker fietst. Zo kijken de meeste arbodiensten.
Je kunt ook een stap verder gaan en de oorzaak wegnemen. Je plakt de band en vermijdt de volgende keer de weg met spijkers. Of je veegt eerst de spijkers van de weg voor je verder gaat. Maar wie garandeert je dat je verderop niet opnieuw lek rijdt? Zo kijken er ook heel veel.
Bij Human Business Support kijken, denken en doen we anders. We helpen liever met een écht preventieve oplossing. Wij leggen een antilekband op de fiets. Zodat werkgevers en werknemers zich volledig kunnen focussen op datgene waar ze goed in zijn en wat ze gelukkig maakt. Afkoersen op die droom, dáár gaat het om.
Om dat effect te bereiken, starten we altijd met luisteren. We nemen de tijd om ons te verdiepen in jouw organisatie en jouw medewerkers. Natuurlijk lossen we direct lastige dossiers op. Maar direct daarna willen we weten wat er wérkelijk speelt en waarom dat zo is. We willen het vertrouwen winnen van alle belanghebbenden. Daarom stellen we ons op als een partner.
Die dicht naast álle betrokkenen staat. De werkgever, de medewerker, HR, OR, directie, etc. Zodat er een klimaat ontstaat waarin mensen open en eerlijk hun verhaal kunnen doen, het goede gesprek voeren. En wij ze vooruit kunnen helpen met échte oplossingen. Die blijven voor de lange termijn. Waarmee we het beste uit ieder mens halen en uit iedere organisatie. Want dát is wat iedereen werkelijk wil.